Proč League Of Legends způsobila revoluci v elektronických sportech?

Proč League Of Legends způsobila revoluci v elektronických sportech?

Autor článku Jan Pokorný le  15. květen 2023 Naposledy upraveno dne 15. květen 2023

Tento článek zabere 5 minuty na čtení a má 20 969 slova.

Komplikované období s příchodem League of Legends

Abychom pochopili úspěch a oživení e-sportu s příchodem League of Legends (LOL), musíme se vrátit do roku jeho vzniku.

V roce 2009 nebyla situace e-sportů vůbec příznivá.

Hlavní šampionát té doby byl zrušen ve svém třetím ročníku a konkurenční videohry začínaly mít problémy.

K tomuto neúspěchu je třeba podotknout, že do něj již byly investovány desítky milionů dolarů, ale bez většího výsledku.

Situace se tedy zdála být katastrofální a pro soutěže e-sportů, které stále patřily k velmi malé komunitě hráčů, nezvratná.

Následovaly velké změny 

Ačkoli se zdálo, že rok 2009 učiní e-sportovním soutěžím přítrž, změny jim měly dát poslední šanci.

Sociální sítě a platformy pro sdílení se začínají exponenciálně rozvíjet.

Tato alternativní média umožní nebývalé rozšíření videoher, což zvýší jejich popularitu.

Vznikne také efekt seskupování, kdy videohry vytvoří rostoucí komunitu, která bude do online hraní stále více investovat.

Výsledky však vždy zanechají pochybnosti o budoucnosti elektronických sportů.

Odvážný model společnosti LOL

V době svého spuštění League of Legends navrhla ekonomický model, který byl v té době neobvyklý: "Free to Play".

Díky této novince se ve hře bude pravidelně zvyšovat počet hráčů, ale především budou tito hráči dlouhodobě aktivní.

Prostý fakt, že všichni mohou hrát za stejných podmínek, aniž by si hru museli kupovat, odstartuje začátek LOL revoluce.

Riot Games, vydavatel League Of Legends, bude díky mikrotransakcím, které ve hře neposkytují žádnou technickou výhodu, stále dobře vydělávat.

Díky tomuto systému budou hráči loajální a ti nejvytrvalejší budou utrácet peníze, protože si budou moci zahrát a budou do hry zapálení ještě před tím, než vytáhnou kreditní kartu.

Tento rozdíl bude důležitý, protože umožní společnosti Riot Games starat se o svou hru a aspekt e-sportu, který bude do budoucna velmi důležitý.

image de présentation league of legends

Elektronický sport po vzoru sportu

V následujícím textu budou jasně definovány nové modely moderních elektronických sportů.

Zatímco dříve bylo nutné účastnit se regionálních turnajů a žít z odměn, Riot Games zavede zdravější a udržitelnější systém profesionálních lig.

Právě v tomto bodě se organizují regionální soutěže, které se pak účastní prestižních "Worlds", mezinárodní série League Of Legends.

To umožní vznik oficiálních a finančně stabilních týmů, které se budou pravidelně účastnit mistrovství. V roce 2017 bude do hry zavedena liga určená výhradně pro ženské hráčky.

Proč ale tento systém přinesl ekonomickou stabilitu? Odpověď je jednoduchá, zviditelnění.

Sponzoři, značky a další investoři nyní budou moci těžit z pravidelného zviditelňování na oficiálních turnajích, což vyvolá zájem o investice do elektronických sportů.

Protože tento velmi nákladný formát není v dosahu každého, pouze Activision-Blizzard se svou hrou Overwatch postupuje stejně a systém trochu upravuje.

Co se týče Fortnite, nedávného celosvětového fenoménu vyvinutého společností Epic Games, je tento systém stále velmi nový a odlišný, což se ukáže až v následujících letech.

Přináší také novinku, sázky League of Legends, které provázely počátky sázení na elektronické sporty.

Tyto sázky se staly stejně zajímavými a komplexními jako tradiční sportovní sázky.

Vývoj 

Je čas odpovědět na otázku tohoto článku: "Proč League Of Legends způsobilo revoluci v e-sportech?".

Zaprvé, jak bylo uvedeno výše, hlavní evolucí, kterou LOL přinesla, je systém turnajů, který Riot Games pro svou hru rychle ovládli.

Druhá část je způsobena financemi vydavatele.

Jeho model "Free-to-Play" umožnil rychle přilákat hráče a následně jim nabídnout placený obsah.

Finanční výsledky rychle stoupaly a poskytly struktuře dostatek prostředků na vytvoření velmi drahé profesionální ligy.

Ve spojení se značkami a investory, kteří viděli příležitost, se tyto ligy rychle rozrůstaly.

Třetí částí, nezávislou na přímé kontrole hry, je nástup videa a streamování ve videohrách.

Když se tyto praktiky zrodily, například se založením Twitche v roce 2011, osobnosti dokázaly spojit hráče z celého světa a vytvořit nevídanou mánii.

K tomu však přispěla i hra League Of Legends, jejíž zajímavé a rozmanité herní prvky je zábavné sledovat online.

Toto sladění nových technologií, investic a strukturování co nejblíže klasickým sportům udělalo z League Of Legends revoluci.

Bylo však třeba přinést ještě více, a to dantovský rozměr událostí.

Casters, show, koncerty a animace, četné události byly přidány k soutěžím, aby se z nich stala ocenitelná a jedinečná show.

Dá se říci, že poprvé (nebo téměř poprvé) byly e-sportovní soutěže uspořádány s profesionálním a grandiózním cílem, čímž vznikla další atrakce.

Dominantní postavení v Číně 

Další důvod úspěchu a stability League Of Legends lze hledat na čínském trhu.

Po dobytí tohoto obrovského trhu se hra rychle etablovala jako nepostradatelná, a to natolik, že čínské ligy opakovaně ovládly světové soutěže.

Ale zdaleka nejde jen o herní aspekt, protože společnost Tencent do tohoto projektu investovala a koupila Riot Games.

Nejprve investicí, právě v roce 2015 se společnosti Tencent podařilo vydavatele LOL plně převzít.

Proč je tak důležité, že společnost Tencent koupila práva?

Tencent je gigantem v čínském digitálním průmyslu, který kromě online reklamy poskytuje internetové a mobilní služby.

Díky této akvizici se hra exponenciálně rozrostla a dosáhla většiny hráčů v Číně.

To nejen zaručilo počet hráčů hrajících měsíčně a denně, ale také poskytlo více materiálu pro regionální ligu a League Of Legends Worlds.

Ačkoli tato změna nepřinesla revoluci, má pro budoucnost e-sportu značnou váhu.

Závěr 

Společnost Riot Games bezesporu přinesla novou éru her a e-sportů.

Tento úspěch si vyžádal mnoho změn v tehdejších kodexech, které se však vyplatily.

Dnes je League Of Legends známou a vysoce kompetitivní hrou, což jí zajišťuje úspěch na dlouhou dobu dopředu.

Neměli bychom však snižovat význam LOL pro její prostředí!

Hra přinesla zajímavé nové funkce a pokročilé mechaniky, které nabízejí zajímavý a svobodný zážitek.

avatar-logo

Jan Pokorný - Content writer pro herni-automaty-zdarma.cz

Naposledy upraveno dne : 15. květen 2023

Jan Pokorný se narodil v Brně. Vystudoval žurnalistiku na Karlově univerzitě v Praze. Svoji kariéru zahájil již za dob studií, kdy pravidelně přispíval do studentských časopisů a poté zahájil stáž v Economii. Jan měl vždy blízko k počítačovým hrám a bavilo ho tvořit content pro různé herní weby. Po čase se začal zajímat také o esporty a igaming a rozšířil tak své portfolio i o tyto témata. Pokud má někdo v malíčku veškerý přehled ze světa igamingu a počítačových her, je to práve Jan. V současnosti pracuje jako náš hlavní content writer na herni-automaty-zdarma.cz a patří mezi nepostradatelné členy našeho týmu!

Zanechat komentář